to nie o Cracovii - ale warto przeczytać - bo przez analogię widać czym Cracovia jest dla comarchu i filipiaka
PKO BP zyskał 321 mln zł ze sponsoringu Ekstraklasy w ciągu ostatniego roku
Warszawa, 15.04.2021 (ISBnews) - Sponsoring rozgrywek Ekstraklasy przyniósł partnerowi tytularnemu ligi, PKO Bankowi Polskiemu blisko 321 mln zł w postaci ekwiwalentu reklamowego w okresie od 16 marca 2020 do 15 marca 2021 r., wynika z analiz firmy badawczej Sponsoring Insight. To oznacza wzrost o 30% w porównaniu do takiego samego okresu rok wcześniej, kiedy ta suma wyniosła 245 mln zł. Wzrost dotyczył także liczby publikacji mediowych o banku w kontekście Ekstraklasy oraz zasięgu w social mediach najpopularniejszej polski ligi.
"Minione 12 miesięcy, czyli rok pandemii, był pod każdym względem inny niż jakikolwiek poprzedni, ale w tej trudnej sytuacji radzimy sobie z wyzwaniami. Utrzymanie współpracy ze sponsorami, zwłaszcza głównymi, mimo zupełnie nowych warunków i zmian w rozgrywkach, było jednym z sukcesów. Dziękujemy za to naszym partnerom i odwdzięczamy się wymiernymi korzyściami, które przynosi współpraca z Ekstraklasą. Jak widać, także w sytuacji kryzysowej związanej z pandemią oraz przy mniejszej aż o 48 liczbie meczów, potrafimy wypracować realne korzyści dla sponsorów, zapewniając im dodatkowe możliwości prezentacji w naszych kanałach" - powiedział dyrektor Departamentu Komunikacji, Marketingu i Sprzedaży Ekstraklasa S.A. Marcin Mikucki, cytowany w komunikacie.
Wzrost ekwiwalentu reklamowego nastąpił mimo kilkutygodniowego zawieszenia rozgrywek w okresie lockdownu wiosną 2020, a także przy mniejszej liczbie kolejek i meczów. Najwyżej - bo dwukrotnie - zwiększyła się wartość ekwiwalentu reklamowego dla banku jako tytularnego sponsora w prasie (+101%) i w internecie (+96%). Znaczny wzrost ekwiwalentu dotyczył także social mediów (+68%). Jednocześnie dwucyfrowy wzrost (33%) zanotowano również w kategorii liczby publikacji o banku w kontekście rozgrywek Ekstraklasy - w roku pandemii ukazało się ich w mediach blisko 130 tys. wobec ponad 97 tys. rok wcześniej. Rosnąca wartość publikacji w mediach na temat rozgrywek PKO Bank Polski Ekstraklasy szła w parze ze wzrostami zasięgów kanałów online Ekstraklasy - na YouTube, Facebooku, Twitterze i Instagramie - z czego skorzystali ligowi sponsorzy. Same tylko akcje specjalne w social mediach, zorganizowane dotąd przez Ekstraklasę wspólnie z bankiem, dotarły łącznie do 5,3 mln osób, podano także.
[b]Ekwiwalent reklamowy oznacza koszt reklamy, który marka musiałaby ponieść, aby zaistnieć w mediach w takim wymiarze, jaki dał jej sponsoring. Dzięki współpracy z Ekstraklasą, PKO BP jako partner tytularny zyskał w roku pandemii ekwiwalent reklamowy w prasie w wysokości 172 mln zł oraz w telewizji w wysokości blisko 117 mln zł, w mediach internetowych - ponad 23 mln zł, w social mediach (bez kanałów własnych ESA) - 6 mln zł, a w radiu 2,8 ml zł, wylicza Sponsoring Insight.[/b]
"Jako PKO Bank Polski jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników naszej współpracy z najpopularniejszą ligą sportową w kraju. To niezwykle ważne, że długoterminowy projekt, jakim stała się dla nas kooperacja z Ekstraklasą, od razu zyskał status wymiernego modelu marketingowego. W roku pandemii, gdy załamało się wiele dziedzin życia, a i futbol uległ bezprecedensowemu zatrzymaniu się, wspólna wytężona praca zadecydowała o wznowieniu rozgrywek i ich dokończeniu we wcześniej zaplanowanej formule. Udowodniliśmy, że w czasie nadzwyczajnego kryzysu silny państwowy podmiot i największy bank w Polsce w Polsce jest bezpiecznym partnerem, na którego można liczyć. Ponadto, pandemia bynajmniej nie sprawiła, że zrezygnowaliśmy z całego szeregu podejmowanych marketingowych i medialnych działalności. Nasze przywiązanie do marki oznacza codzienną współpracę z najlepszymi klubami w Polsce. Największe serwisy sportowe chętnie korzystają z przygotowywanych przez nas materiałów. Razem z Canal Plus stworzyliśmy jeden z najciekawszych programów publicystycznych 'Wysoki Pressing', który nadawany jest z PKO Rotunda z udziałem najlepszych dziennikarzy piłkarskich w kraju" - powiedział dyrektor Biura Ekstraklasy i Gamingu w PKO BP Mariusz Chłopik.
"Szczególnie w trakcie pandemii jeszcze mocniej chcemy wypełnić lukę powstałą w wyniku obowiązujących obostrzeń i pokazywać, jak wygląda liga od kuchni, przybliżać życie i kariery zawodników PKO Banku Polskiego Ekstraklasy. Dzięki wykorzystaniu kanałów 'Grajmy Razem' docieramy do coraz większej grupy kibiców, która przyzwyczaiła się, że regularnie otrzymuje od nas content na najwyższym merytorycznym poziomie. Jednym z naszych podstawowych celów jest jeszcze trwalsze związanie kibiców z własnymi klubami. Stąd nasz projekt Oficjalnych Kart Ekstraklasy, których wydaliśmy ponad 50 tysięcy sztuk. Sztandarowym pomysłem był także Program Partnerski, skierowany do kibiców oraz klubów piłkarskich, które zyskiwały środki finansowe dzięki promowaniu produktów bankowych przez sympatyków swoich drużyn" - dodał Chłopik.
W roku pandemii Ekstraklasa rozwinęła także swoje kanały online, zwłaszcza profile w social mediach - od 1 kwietnia 2020 r. do 31 marca 2021 r. - na oficjalnych kanałach ligi na YouTube, Facebooku, Twitterze i Instagramie - przybyło łącznie blisko 100 tys. nowych fanów. Największe przyrosty dotyczą kanału na YouTube, gdzie pojawiło się ponad 34 tys. nowych subskrypcji. Dzięki temu obecnie śledzi je łącznie przeszło 776 tys. kibiców. O ponad 40% wzrosły także łączne zasięgi postów na wszystkich oficjalnych kanałach PKO Bank Polski Ekstraklasy - do 820 mln wyświetleń w okresie 1 kwietnia 2020 - 31 marca 2021. W analogicznym okresie rok wcześniej liczba ta wyniosła 584 mln wyświetleń.
"Motorem tych wzrostów są przede wszystkim atrakcyjne treści wideo dotyczące bieżącego sezonu - skróty, najciekawsze akcje, bramki, najbardziej widowiskowe zagrania. Te formaty przyciągają uwagę, wywołują emocje i reakcje fanów. Dodajemy tych materiałów coraz więcej, bo wiemy, że kibice tego oczekują i ten trend będzie się coraz bardziej umacniał. Jednocześnie bogaty kontent wideo na naszych profilach w social mediach umożliwia organizowanie wspólnie ze sponsorami ciekawych i angażujących akcji specjalnych. Z PKO Bankiem Polskim przeprowadziliśmy jak dotąd kilka dużych programów dla kibiców, w tym Oficjalny Quiz Ekstraklasy oraz siedem mniejszych konkursów tego typu. Łącznie pozwoliły one dotrzeć do 5,3 mln osób poprzez Facebooka i Twittera, z czego same posty wideo przyniosły zasięg ponad 1,5 mln. A mówimy tylko o korzyściach, jakie przynosi współpraca i obecność na głównych kanałach samej Ekstraklasy. Trzeba także pamiętać o dodatkowych zasięgach, jakie w swoich kanałach zapewniają same kluby i ich społeczności" - podsumował Mikucki.
Łącznie profile w social mediach 16 klubów grających w Ekstraklasie oraz oficjalne kanały ligi śledzi obecnie prawie 6 mln kibiców. Pod koniec stycznia uruchomione zostało także konto Ekstraklasy na TikToku. Obecnie ma ponad 5 tysięcy obserwujących i ok. 4 mln wyświetleń wideo.
Ekstraklasa S.A. jest spółką akcyjną, założoną 14 czerwca 2005 roku w wyniku umowy pomiędzy PZPN, a klubami piłkarskimi uczestniczącymi w rozgrywkach pierwszej ligi, które były inicjatorem powołania ligi zawodowej. Akcjonariuszami spółki jest 16 klubów najwyższej klasy rozgrywkowej (każdy 5,8% akcji), posiadający ogółem 92,8% akcji spółki; pozostałymi 7,2% akcji dysponuje Polski Związek Piłki Nożnej.
PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Aktywa razem banku wyniosły 381 mld zł na koniec 2020 r. Akcje banku od listopada 2004 r. notowane są na GPW.
ar
- Ostatnio 23.11.2022 o 23:03
- Dołączył/a 02.04.2005 o 22:59
- 482 postów
- 105 polubień
-
Odpowiedział w temacie Media o Cracovii
-
Odpowiedział w temacie 2020/2021 Pozostałe mecze kolejki nr 10tak, Stilić - chyba pieskom
-
Odpowiedział w temacie Dalsze losy naszych byłych sportowców, trenerów, smakowite historyjki itp..zmarł Edward Bielewicz http://www.90minut.pl/news/301/news3017145-Zmarl-Edward-Bielewicz.html
-
Odpowiedział w temacie Michał Probierz - treningi, doglądanie bazy treningowej, budowa struktur, itp.podziwiam wiarę Kolegów, że to odpali !!! bo niby z czego ma to odpalić?? - w zeszłym sezonie szczęśliwie zajęliśmy czwarte miejsce - drużyna została poważnie osłabiona - bo odeszło dwóch jedynych kreatywnych zawodników, strzelających bramki - przyszło kilku - na uzupełnienie tamtego składu - stylu nie mamy - gramy "siła razy gwałt" - może to jest piłka nożna - tylko kto to będzie chciał oglądać - mamy w kadrze ze 30 zawodników - tylko nie ma ani jednego zawodnika który strzela bramki. Lopez, który żeby strzelić musi mieć z 5-10 sytuacji ? - słyszę, że Budzik na wylocie (nic nie wiem - wierzę, że to plotki) - jedyny, który z tej całej reszty ma coś z piłkarza - Probierz prowadzi przedziwną politykę kadrową - w ciągu dwóch lat wymienił kilkudziesięciu zawodników !!!!!!! - tylko, gości potrafiących grać w piłkę trzeba ze świecą szukać. - przez te dwa lata - trudno znaleźć piłkarza, który mocno się u Nas rozwinął (może Siplak?). Młodzi mam wrażenie, że się wręcz cofnęli Jeśli to odpali - to wyniknie wyłącznie z poziomu tej buraczanej ligi - bo u Nas postępu żadnego nie widać.
-
Odpowiedział w temacie U NASZYCH RYWALI....prywatne "pogaduchy" będą kasowane część IIciekawostka: nasz pogromca sprzed kilku lat FK Skendija 79 Tetovo w II rundzie el. LE został wyeliminowany przez Football 1991 Dudelange (niedawny pogromca Legii) W I rundzie el. LM Skendija została wyeliminowana przez estoński Nomme Kalju, a Dudelange przez drużynę z Malty można się pośmiać
-
Odpowiedział w temacie U NASZYCH RYWALI....prywatne "pogaduchy" będą kasowane część IIzasmucę Was - bo wszystko wskazuje, że będzie przelew i próba pozbycia się delfinków z równoczesnym równoważeniem budżetu a trio "parodystów" jest tylko atrapą
-
Odpowiedział w temacie U NASZYCH RYWALI....prywatne "pogaduchy" będą kasowane część IIObowiązkowo musimy zgłosić rezerwy
-
Odpowiedział w temacie U NASZYCH RYWALI....prywatne "pogaduchy" będą kasowane część II"Cupiał podobno dług umorzył, jest tylko podatek do zapłacenia od tego umorzenia (nieduża kwota 1 mln z kawałkiem). Nie znam się na sprawach księgowo-podatkowych ale tak mówił Białoński." i dlatego zostało tylko 14 mln długu, gdyby nie to umorzenie to byłoby dużo więcej, gdzieś w pewnym momencie słyszałem o 90 mln (to tak z pamięci)
-
Odpowiedział w temacie U NASZYCH RYWALI....prywatne "pogaduchy" będą kasowane część II
- Edytowany
"no fakt, w.p.i.e.r.d.o.l.ą nam jeszcze dwa razy na wiosnę i spadną" jeszcze my zajmiemy 15 miejsce, oni przed Nami Komisja Licencyjna odmówi im licencji i przesunie na ostatnie miejsce i dzięki temu osiągniemy cel jakim jest 14 miejsce -
Odpowiedział w temacie U NASZYCH RYWALI....prywatne "pogaduchy" będą kasowane część IIto cieszy - bo oznacza zupełny brak jakichkolwiek poważnych inwestorów
-
Odpowiedział w temacie CRACOVIA UDZIELA COMARCH-owi MILIONOWYCH POŻYCZEK!pomysł fajny - tylko, że ostatnio miałem krzesełko czyste ( w końcu) - sektor F dookoła też były czyste kojarzę to - bo jak zwykle przyniosłem z sobą gazetę, żeby na czymś usiąść - a tu taki szok podobnie - żaróweczki w napisie przed stadionem się świeciły tak, że zdrada - uprzedzono nas :(
-
Odpowiedział w temacie CRACOVIA UDZIELA COMARCH-owi MILIONOWYCH POŻYCZEK!oczywiście, że ta pożyczka jest korzystna dla comarchu - bo jakikolwiek bank zażądałby zabezpieczeń pod kredyt, pobrałby prowizję itd. a ta pożyczka zapewne nie jest zabezpieczona
-
Odpowiedział w temacie Dalsze losy naszych byłych sportowców, trenerów, smakowite historyjki itp..[align=left][color=#000000][size=small][font=sans-serif]"Odnoszę wrażenie, że ulegasz ogólnej modzie na krytykowanie tego co mamy. Modzie, nie kryję częściowo uzasadnionej, ale bez przesady!"[/font][/size][/color][/align] [align=left][color=#000000][size=small][font=sans-serif]Nie chodzi o krytykowanie tych zawodników - tylko zupełnie nie rozumiem naszej polityki transferowej - [/font][/size][/color][/align] [align=left][color=#000000][size=small][font=sans-serif]przychodzi zawodnik - nic o nim nie wiemy - jest zachwalany przez trenera - jest pół roku, rok - i wypad[/font][/size][/color][/align] [align=left][color=#000000][size=small][font=sans-serif]i następny, następny - bez składu i ładu. Ulegamy modom: produkcja netto, hurtowo Słowacy, teraz Hiszpanie, wcześniej goście z Bałkanów. A drużyna gra, że zęby bolą. W Arce określono jak chcą grać, wzięli do tego trenera, ściągneli kilku zawodników specjalnie nie cenionych - i w klika miesięcy po prostu grają w piłkę, bawią publiczność, aż chce się ich oglądać. [/font][/size][/color][/align] [align=left][color=#000000][size=small][font=sans-serif]to nie jest krytyka - tylko ZAZDROŚĆ - że gdzie indziej można [/font][/size][/color][/align]
-
Odpowiedział w temacie Dalsze losy naszych byłych sportowców, trenerów, smakowite historyjki itp..bardzo przyjemnie się ich wczoraj oglądało, oddali 27 strzałów na bramkę, rozgrywali od tyłu - nie panikowali (Deja !!!), bardzo dobrze grał Janota, Marciniak zasuwał aż miło - za 1,5 tygodnia jedziemy do nich - i się przekonamy o trwałości tej zmiany. Dziwiło mnie tylko to, że patrząc na nazwiska - nikogo wielkiego tam nie mają, w większości niechciani gdzieś indziej, bardziej dotychczas kojarzeni z topornością
-
Odpowiedział w temacie Dalsze losy naszych byłych sportowców, trenerów, smakowite historyjki itp..a teraz trawisz te rzesze Zenjowów, Dimunów, Serderowów, Culin, Datkowiczów i innych zagranicznych no-namów hurtowo do nas sprowadzanych? nieszczęściem jest to, że widząc Adama Marciniaka czy Adama Deję - żałuję, że nie grają u Nas
-
Odpowiedział w temacie Dalsze losy naszych byłych sportowców, trenerów, smakowite historyjki itp..pamiętam, ale pamiętam też, że jak wrócił z Cypru - to specjalnie go nie chcieliśmy
-
Odpowiedział w temacie Dalsze losy naszych byłych sportowców, trenerów, smakowite historyjki itp..bardzo dobry mecz Adama Marciniaka i Adama Deji obaj u Nas uchodzili za przeciętnych, topornych zawodników, obydwu się pozbyliśmy jak to jest, że pracując z innym trenerem - nagle stają się czołowymi postaciami w zespole grającym techniczną piłką?
-
Odpowiedział w temacie Michał Probierz musi odejść !!!http://weszlo.com/2018/11/22/dostalem-oferte-ktora-trudno-odrzucic-28-musze-myslec-o-przyszlosci/ ciekawie o Probierzu i Heliku
-
Odpowiedział w temacie Wnioski do Prezesa Filipiaka!lektura http://weszlo.com/2018/10/26/monopol-finansowy-legii-duopol-sportowy-warszawsko-bialostocki/
-
Odpowiedział w temacie Janusz Filipiak musi odejśćjedyne co filipiaka zaboli to antycomarchowe działania - bo to powinno go zmusić do zmian (Cracovia to zbyt dobry interes dla niego - żeby tak łatwo Nas opuścił) ewentualni sponsorzy : i tak ich filipiak wygonił, a jeśli są rozumni to widzą ogromną cierpliwość przeciętnych kibiców Cracovii na nieudolność i buractwo Zarządu (za wątpliwy sukces jakim jest 4 miejsce - co poniektórzy prawie go świętym obwołali) więc tym nie należy się przejmować