Jeżdżę autem po centrum i nie raz muszę dłuższy czas jechać 10/h za jakimś rowerzystą, który jedzie środkiem i zadowolony dumnie rozgląda się na boki. Mniej aut w centrum, to będą mogli jeździć w parach i dyskutować na tematy filozoficzne.
-
-
Kraków - życie, przyszłość itd
Na tych słupach można wlepki naklejać
Niektórzy tak robią a za jakiś czas przyjeżdża ekipa i zeskrobuje .
https://www.youtube.com/watch?v=8f9QsDQEm8g
4 dni później
[img]https://cracovia.krakow.pl/uploads/media/2024-11/1-png-94666859.png[/img]
[img]https://cracovia.krakow.pl/uploads/media/2024-11/2-jpg-56634194.jpg[/img]
7 dni później
[img]https://cracovia.krakow.pl/uploads/media/2024-11/1731666513-87854230.jpg[/img]
Wczorajsze wykolejenie 18 - ki pod Bagatelą
[img]https://cracovia.krakow.pl/uploads/media/2024-11/1731749837-24432925.jpg[/img]
[img]https://cracovia.krakow.pl/uploads/media/2024-11/image-png-62042933.png[/img]
[img]https://cracovia.krakow.pl/uploads/media/2024-11/image-png-16406263.png[/img]
Skutki działalności XXI wiecznych wandali !
Nowy bubel w Krakowie? Wiadukt na Grzegórzkach był dopiero co przebudowywany, a już się sypie. Mieszkańcy obawiają się o bezpieczeństwo
- Na sklepieniu pod wiaduktem kolejowym na Grzegórzkach sypią się cegły. Widać to nad chodnikiem i ścieżką rowerową od strony Hali Targowej. Kruszą się w wyniku wstrząsów. Ten obiekt to kolejny bubel? - komentuje pan Jakub, jeden z mieszkańców, który zwrócił uwagę na usterki.
O wyjaśnienia zwróciliśmy się do PKP Polskie Linie Kolejowe. Czekamy na odpowiedź.
Byliśmy już natomiast na miejscu, by sprawdzić, jak obecnie wygląda sytuacja i wykonaliśmy dokumentację fotograficzną. Na ceglanych ścianach rzeczywiście widać pęknięcia, a także ubytki.
Przypomnijmy, że wiadukt kolejowy nad ul. Grzegórzecką powstał w 1863 roku jako część linii kolejowej łączącej Kraków z Lwowem. Początkowo był mostem nad starorzeczem Wisły. Po dwudziestu latach i budowie ul. Grzegórzeckiej przyjął obecną formę.
W 2017 roku PKP PLK przystąpiły do modernizacji krakowskiej linii średnicowej, której wiadukt jest ważnym elementem. Decyzja władz konserwatorskich z 2015 r. dotyczyła zgody na przeprowadzenie w ramach prac poszerzenia wiaduktu, wzmocnienia konstrukcji oraz rozebrania jego okładziny i po poszerzeniu obiektu ułożenia jej na elewacji dobudowanej części. Podczas prac okazało się jednak, iż trudno podjąć decyzję, by wprowadzić takie rozwiązanie i dzięki niemu w przyszłości zagwarantować bezpieczeństwo pasażerom.
Najpierw rozbudowano wiadukt od strony Hali Targowej. Później przez wiele miesięcy PKP PLK nie miało zgody od władz konserwatorskich na przeprowadzenie robót dotyczących rozebrania zabytkowego obiektu od strony ul. Dietla. To opóźniało całą inwestycję.
PKP PLK zwróciło się więc do władz konserwatorskich o wykreślenie zabytku z rejestru „z uwagi na ważny interes państwa”. Wpis do rejestru uchyliła we wrześniu 2021 r. decyzja ministerialna. To dało zielone światło dla kontynuowania prac.
Wiadukt kolejowy nad ul. Grzegórzecką został przebudowywany do końca 2023 r. w ramach gigantycznej inwestycji realizowanej przez PKP PLK za ponad 1 mld zł dotyczącej prac na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy - Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej.
W ramach tego zadania dobudowano drugą parę torów dla kolei aglomeracyjnej na odcinku Kraków Główny Towarowy - Rudzice, powstał też dodatkowy tor na odcinku Kraków Płaszów – Kraków Bieżanów.
Na początku września 2023 r. roku oddano też do użytku nowy przystanek kolejowy Kraków Grzegórzki, zlokalizowany na estakadzie w pobliżu Hali Targowej przy ul. Grzegórzeckiej i w sąsiedztwie wiaduktu.
W ramach gigantycznej kolejowej inwestycji nad Wisłą wybudowano również trzy nowe mosty kolejowe. Są różnej szerokości, ale mają podobną konstrukcję. Obok jednego z mostów wybudowano kładkę pieszo-rowerową łączącą Kazimierz i Grzegórzki z Zabłociem.
Powstały też estakady kolejowe (zastąpiły nasypy) o długości 700 metrów między ulicami Miodową i Kopernika.
Pod estakadami od ul. Kopernika, aż po Halę Targową pozostała wolna przestrzeń, która ma się zmienić w Park Kolejowy. Za inwestycję, która jest już realizowana odpowiada miasto.
O problemie ze 3 zdania, i to tylko potwierdzające co widać. Reszta o inwestycji. A wygląda jak by się pochylili nad problemem.
[img]https://cracovia.krakow.pl/uploads/media/2024-11/2-png-89740873.png[/img]
Ale, że co. Poczekał na biegnącego jeża zamiast mu drzwi zamknąć przed noskiem? Czu uratował mu życie bi nie dojechał na przystanek o czasie gdy jeż przechodził przez drogę?
Na Podgórz ponoć armagedon bo coś pokombinowali z kierunkami przejazdu uliczek. Ponoć Piwna już nie od placu prowadzi.
[quote]#post1652133 Ale, że co. Poczekał na biegnącego jeża zamiast mu drzwi zamknąć przed noskiem? Czu uratował mu życie bi nie dojechał na przystanek o czasie gdy jeż przechodził przez drogę?
Na Podgórz ponoć armagedon bo coś pokombinowali z kierunkami przejazdu uliczek. Ponoć Piwna już nie od placu prowadzi.[/quote]
Zgadza się , i tak uspokoili ruch, że sie stoi w korku, którego tam nie było .
Bo w korku ruch jest spokojny, tylko kierowcy wkurwieni.
Tylko Metro nas uratuje,bo to co się dzieje w Mpk ilość osób na przystanjach itp to jet Masakra.
A co się dzieje w MPK ?
MPK ogarnia, gorzej z Mobilisem. I prądem na Górkę Narodową.
Mało przez tą awarie córka nie kupiła prezentu na imprezkę urodzinową.
Cześć, wygląda na to, że interesuje Cię ten temat!
Kiedy utworzysz konto, będziemy w stanie zapamiętać dokładnie to, co przeczytałeś, dzięki czemu możesz kontynuować dokładnie w miejscu, w którym skończyłeś. Otrzymasz również powiadomienia, gdy ktoś Ci odpowie. Możesz także użyć „Lubię to”, aby wyrazić swoje uznanie. Kliknij przycisk poniżej, aby utworzyć konto!
Aktualnie przeglądający (1 użytkowników)
Goście (1)