Powinni zrobić w MPK że ten co ma niższy numer ma pierwszeństwo.
Tak jak Maggo pisze, wystarczyło by trochę pomyślunku u którego kol wiek z motorniczych. Akurat w tym przypadku najlepiej by poczekał ten jadący Dietla/Grzegórzecką. Mógł spokojnie te 30s więcej na przystanku zostać. Reszta była bez przystanków daletego tak typuję tego co powinien odpuścić.
Światła tam nigdy w życiu znów.
-
-
Kraków - życie, przyszłość itd
Ujmę to tak , zalecane myślenie u wszystkich użytkowników , zarówno pojazdów jak i też pieszych . Inaczej podobnych obrazków będzie za dużo .
Nowa praca Andrzeja Kuliga: z fotela wiceprezydenta Krakowa na stanowisko prezesa Krakowskiego Parku Technologicznego
Ciekawe czy był konkurs.
Chyba piękności łydek 😆
Konkurs w którym można było zdobyć 100 pkt.
90 pkt było za to że masz na nazwisko Kulig. A 10% że na imię Andrzej.
Kulig wygrał bo posiadał tajemniczy talon...;)
Konkurs był bo takie są wymogi.Nie ma odważnego, który skasowałby tę fikcję
Maczeta, pałka teleskopowa, miotacz ognia. Szokujące, co robili 15-latkowie z Krakowa.
Banda nastolatków uzbrojona w maczetę, pałkę teleskopową, a nawet mini miotacz ognia pojawiła się na terenie pętli Górka Narodowa w Krakowie. Dzieciaki bawiły się wspomnianymi przedmiotami, nie zdając sobie najpewniej sprawy z zagrożenia, jakie niosą i dokonały dewastacji. Zdjęcia obiegły już sieć. Policja szuka młodych złoczyńców.
Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie udostępnił zdjęcie młodzieży, która w czwartek, 13 czerwca przybyła licznie na teren pętli Górka Narodowa P+R. Nastolatkowie przyszli w to miejsce ze "sprzętem". Ich wyposażenie budzi wręcz grozę.
Bójki, "mini" miotacze ognia, pałka teleskopowa, maczeta, próba użycia hydrantu i mycie obiektu.... gaśnicą (może i plan był dobry, ale wykonanie gaśnicą proszkową, już nie do końca) - opisują przedstawiciele ZTP to, co działo się na pętli. Posiadanie takich przedmiotów przez bezmyślnych małolatów mogło doprowadzić ido tragedii.
Grupa nastolatków została zarejestrowana przez monitoring. Z relacji ZTP wynika, że mieli najpewniej około 15 lat. - Mamy XXI wiek, na takich obiektach jak ten węzeł, systemy monitoringowe nie są nowością, a raczej standardem. Ktoś na wakacje będzie mógł pojechać najdalej na balkon albo do drugiego pokoju - czytamy w poście.
Kraków: 15-latkowie ze "sprzętem". Sprawę bada policja.
Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie postanowił zainterweniować w tej sprawie. Nagrania monitoringu trafiły na policję.
Na chwilę obecną potwierdzam, że prowadzone są czynności w tej sprawie na jednym z krakowskich komisariatów. Ustalamy okoliczności zdarzenia oraz tożsamość osób ze zdjęć. Wstępna kwalifikacja czynu to na ten moment uszkodzenie mienia - przekazał nam rzecznik Komendy Miejskiej Policji w Krakowie podkom. Piotr Szpiech.
[img]https://cracovia.krakow.pl/uploads/media/2024-06/1718787124-68653526.jpg[/img]
[img]https://cracovia.krakow.pl/uploads/media/2024-06/1718787124-05882972.jpg[/img]
[img]https://cracovia.krakow.pl/uploads/media/2024-06/1718787124-14999717.jpg[/img]
[img]https://cracovia.krakow.pl/uploads/media/2024-06/1718787124-19063345.jpg[/img]
Źródło: https://www.o2.pl/pozostale/maczeta-palka-teleskopowa-miotacz-ognia-szokujace-co-robili-15-latkowie-z-krakowa-7039824398805760a
https://www.facebook.com/ZTPkrakow/posts/785266073719340?ref=embed_post
15-letni kurwa [b]złoczyńcy[/b]. Gdzie ci pseudo dziennikarze chodzili do szkoły.
Przecież to najzwyklejsi chuligani.
Deską na dupę po 30 batów.
Sieć Obserwatorów Burz prognozuje na dzisiaj między 19 a 22 z epicentrum na lotniskiem w Balicach - Silna burza, grad, oraz porywy po 92 km/h
- Edytowany
[img]https://cracovia.krakow.pl/uploads/media/2024-06/1-png-48486123.png[/img]
[img]https://cracovia.krakow.pl/uploads/media/2024-06/2-jpg-46307335.jpg[/img]
Źródło: https://www.facebook.com/SiecObserwatorowBurz
Autorskie... video, jest też słynne,, ''Akwarium''.
https://www.youtube.com/watch?v=u-VK68d0uzY
Tramwaj nr 1 na ulicy Grzegórzeckiej.
Lata 1970-1980
Źródło: Aukcje internetowe-fotopolska.eu
Tramwaje w Krakowie.
[img]https://cracovia.krakow.pl/uploads/media/2024-06/1-jpg-11495978.jpg[/img]
Źródło: https://www.facebook.com/groups/161511145770617?hoisted_section_header_type=recently_seen&multi_permalinks=964755832112807
Aktualne foto.
[img]https://cracovia.krakow.pl/uploads/media/2024-06/1-jpg-09545528.jpg[/img]
[img]https://cracovia.krakow.pl/uploads/media/2024-06/2-jpg-50887191.jpg[/img]
[img]https://cracovia.krakow.pl/uploads/media/2024-06/3-jpg-57854458.jpg[/img]
[img]https://cracovia.krakow.pl/uploads/media/2024-06/4-jpg-04670550.jpg[/img]
[img]https://cracovia.krakow.pl/uploads/media/2024-06/5-jpg-88117933.jpg[/img]
[img]https://cracovia.krakow.pl/uploads/media/2024-06/6-jpg-29057804.jpg[/img]
[img]https://cracovia.krakow.pl/uploads/media/2024-06/7-jpg-60996014.jpg[/img]
[img]https://cracovia.krakow.pl/uploads/media/2024-06/8-jpg-71834772.jpg[/img]
[img]https://cracovia.krakow.pl/uploads/media/2024-06/9-jpg-48451051.jpg[/img]
[img]https://cracovia.krakow.pl/uploads/media/2024-06/10-jpg-11041613.jpg[/img]
[img]https://cracovia.krakow.pl/uploads/media/2024-06/11-jpg-80755960.jpg[/img]
Nowe schody z Dworca Głównego zostały zalane przez deszcz? ZDMK milczy.
[img]https://cracovia.krakow.pl/uploads/media/2024-06/1-jpg-29424704.jpg[/img]
[img]https://cracovia.krakow.pl/uploads/media/2024-06/2-png-67647175.png[/img]
[img]https://cracovia.krakow.pl/uploads/media/2024-06/3-jpg-43599039.jpg[/img]
[img]https://cracovia.krakow.pl/uploads/media/2024-06/4-jpg-09209443.jpg[/img]
W czwartek, 20 czerwca po godzinie 12 nasz dziennikarz zrobił kilka zdjęć zamontowanych schodów przy Dworcu Głównym. Tych słynnych schodów. Zainteresowanie wzbudził fakt, że pomimo intensywnych opadów deszczu poprzedzających zrobienie zdjęć, schody nie były w żaden sposób zabezpieczone. Tymczasem fakt, że schody przez kilka lat nie działały i trzeba było je wymienić, tłumaczono w ten sposób, że to właśnie opady deszczu i śniegu doprowadziły do zniszczenia ich mechanizmu napędowego.
Dlatego jeszcze tego samego dnia, 20 czerwca poprosiliśmy Zarząd Dróg Miasta Krakowa o odpowiedź na dwa pytania:
Czy ostatnie intensywne opady deszczu mogły spowodować uszkodzenia jakichkolwiek elementów konstrukcyjnych schodów oraz jakie środki zostały podjęte, aby zapobiec ewentualnym uszkodzeniom spowodowanym przez ekstremalne warunki pogodowe?
Odpowiedzi nie otrzymaliśmy, ale dzień później schody zostały prowizorycznie zasłonięte czarną folią.
Przypomnijmy. Schody zostały wymienione w tym roku pod koniec maja. Kolejnym etapem prac – jak deklarował ZDMK – ma być montaż zadaszenia. Powinien on rozpocząć się w lipcu. Koszt prac to ponad 4 mln zł z budżetu miejskiego.
Nie ma chętnych na „prezydenckiego” Lexusa. Konieczna obniżka ceny?
[img]https://cracovia.krakow.pl/uploads/media/2024-06/1-jpg-04807006.jpg[/img]
Z początkiem czerwca magistrat ogłosił przetarg na sprzedaż lexusa, którym jeździł prezydent Jacek Majchrowski. Cena wywoławcza to 155 tys. złotych. Chętni mogli zgłaszać swoje oferty zakupu do 20 czerwca. Jak się okazało nikt nie złożył oferty.
Jedną z przedwyborczych obietnic Aleksandra Miszalskiego było to, że nie będzie korzystał z prezydenckiego Lexusa. Miszalski, który na co dzień lubi przemieszczać się rowerem – choć zadeklarował również korzystanie z urzędowej Toyoty – sprzedaż auta zapowiedział tuż po swojej wygranej w prezydenckim wyścigu. – Zleciłem sprzedaż lexusa. Cała procedura jest już przygotowana, tak by odbył się przetarg. – mówił w maju prezydent Aleksander Miszalski.
Lexus ES 300h został kupiony przez krakowski magistrat w 2019 roku za kwotę 154 tys. zł brutto. (brutto). Wcześniej Jacek Majchrowski również poruszał się po Krakowie samochodem rej marki – Lexusem GS300H. W 2019 roku dealer odkupił go od magistratu za kwotę 81 tysięcy złotych. Różnice – blisko 74 tysiące dopłacił urząd.
Do przetargu na sprzedaż auta mógł stanąć każdy, a termin składania ofert minął w ubiegły piątek. „W wyznaczonym terminie tj. do 20 czerwca 2024 r. do godziny 10.00. nie wpłynęła żadna oferta kupna samochodu osobowego” – przekazał urząd miasta.
Co dalej? Najprawdopodobniej urząd zdecyduje się na ponowne ogłoszenie przetargu. W takim przypadku cena wywoławcza za auto zostanie obniżona.
Źródło: https://krknews.pl/nowe-schody-z-dworca-glownego-zostaly-zalane-przez-deszcz-zdmk-milczy/
Jak się można było spodziewać, nie da się zrobić nic w terminie w tym mieście. Przejazd tramwajem między Mogilskim, a Grzegórzeckim będzie wstępnie możliwy tydzień później niż zakładano. Wstępnie była mowa o 14 lipca, teraz już o 20 lipca.
W naszym mieście od co najmniej 25 lat żaden z remontów nie został ukończony w terminie . Albo problemy pogodowe, albo wykopią jakąś niespodziankę albo niespodziewanie zwiększa się harmonogram prac . ☹️
https://krknews.pl/tureckie-tramwaje-w-krakowie-mpk-kupuje-nowe-wagony/?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR34xp6i5eahOUB7HzSal9RSy4z38KSy7GCdQkR9hU7fP8g7rFi1JYa56do_aem_5pB2PoUPSGlEQWKWCslutQ
Tureckie tramwaje w Krakowie? MPK kupuje nowe wagony.
MPK w Krakowie otworzył oferty na dostawę nowych tramwajów.. O krótsze pojazdy o długości do 34 m rywalizują dwie firmy, zaś o dłuższe – o długości do 45 m – wpłynęła jedynie oferta od Turków. Krakowski przewoźnik chce zamówić do 90 sztuk niskopodłogowych wagonów. Do 2026 roku wszystkie tramwaje jeżdżące po Krakowie w 2026 roku będą niskopodłogowe.
MPK już w 2022 roku rozpoczął wstępne konsultacje rynkowe z producentami przed planowanym zakupem. Rok później, w grudniu 2023 krakowski przewoźnik ogłosił trzy przetargi. MPK planuje zamówić zarówno wagony o długości ponad 30 m ( jednokierunkowe jak i dwukierunkowe, typu Lajkonik), jak i wagony o długości ponad 40 m (typu Krakowiak). W sumie 90 pojazdów.
Jeden z przetargów dotyczy maksymalnie 30 wozów jednokierunkowych o długości 32-34 metrów. Wpłynęły dwie oferty. Turecka firma Bozankaya wyceniła zamówienie na 449,269 mln zł, w tym 565 tys. zł za pakiet materiałów eksploatacyjnych. Cena jednostkowa za pojazd Bozankaya 3-modułowy to 12,160 mln zł netto. Stadler wycenił zlecenie na 674,602 mln zł brutto, w tym 8,520 mln zł za pakiet materiałów eksploatacyjnych. Cena jednostkowa za pojazd Tango Lajkonik III to 18,051 mln zł netto. Budżet został określony na 369,3 mln zł.
Kolejne postępowanie dotyczy maksymalnie 30 wozów dwukierunkowych o długości 32-34 m. Bozankaya wyceniła zlecenie na 463,697 mln zł brutto, w tym 565 tys. zł za pakiet części. Cena jednostkowa tramwaju Bozankaya 3-modułowy to 12,551 mln zł netto. Stadler złożył ofertę na kwotę 764,137 mln zł brutto, w tym 8,647 mln zł za pakiet części. Cena jednostkowa wagonu Tango Lajkonik IV to 20,474 mln zł netto. Budżet został określony na 443,1 mln zł.
Przedmiotem kolejnego zamówienia jest dostawa maksymalnie 30 tramwajów wieloczłonowych o długości 42-45 m. W tej części wystartowała jedynie Bozankaya z ofertą na kwotę 603,179 mln zł brutto, w tym 565 tys. zł za pakiet materiałów eksploatacyjnych. Cena jednostkowa wagonu Bozankaya 4-modułowy to 16,331 mln zł netto. Budżet wynosi 553,8 mln zł.
O wyborze w każdym przypadku decydują cena (50%), gwarancja (6%), średnie zużycie energii (6%), liczba członów w tramwaju (4%), inne parametry techniczne (34%). Pod uwagę brane będą m.in. wózki, silnik, przekładnia, koła, pochylenie podłogi, udział niskiej podłogi, szerokość drzwi (preferowane 1400 mm), gabaryty okien, dostęp do miejsc siedzących, rodzaj falowników, pojemność pojazdu.
W każdym z trzech postępowań przewoźnik planuje zawrzeć umowy ramowe i kupować poszczególne tramwaje w oparciu o umowy wykonawcze. Każda z umów ramowych zostanie zawarta tylko z jednym wykonawcą na okres czterech lat. Uruchomienie produkcji pojazdów będzie więc warunkowane zawarciem umowy wykonawczej – w każdym z przypadków pierwsza umowa będzie dotyczyć co najmniej 10 tramwajów. Dostawa pierwszego wagonu z pierwszej umowy realizacyjnej ma nastąpić pomiędzy 18 a 22 miesiącem od dnia podpisania umowy wykonawczej.
– Liczba tramwajów, którą ostatecznie uda się zamówić będzie zależała od możliwości finansowych MPK w Krakowie oraz uzyskanych środków zewnętrznych. Krakowski przewoźnik przygotowuje już wniosek o dofinansowanie do zakupu 30 tramwajów w ramach programu FEnIKS – tłumaczy urząd miasta.
MPK planuje, że po dostawie nowych wagonów z ruchu zostaną wycofane wszystkie tramwaje bez niskiej podłogi i klimatyzacji. Dzięki temu po zakończeniu dostaw, cała tramwajowa flota MPK będzie złożona wyłącznie z pojazdów z niską podłogą, wyposażonych w klimatyzację i system informacji pasażerskiej. Więcej o tym pisaliśmy tutaj:
W 2026 roku wszystkie tramwaje w Krakowie będą niskopodłogowe.
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Krakowie jeszcze w tym miesiącu ogłosi przetarg na dostawę nowych tramwajów. Krakowski przewoźnik chce zamówić do 90 sztuk niskopodłogowych wagonów. Do 2026 roku wszystkie tramwaje jeżdżące po Krakowie w 2026 roku będą niskopodłogowe
MPK już od roku przygotowuje sie do planowane przetargu. W 2022 roku miejski przewoźnik rozpoczął wstępne konsultacje rynkowe z producentami przed planowanym zakupem. Zgodnie z planami przewoźnika, pojazdy miałyby zostać dostarczone do 2026 r.
– Zakup nowych tramwajów spowoduje, że wszystkie tramwaje jeżdżące po Krakowie w 2026 roku będą niskopodłogowe i z klimatyzacją. To jednak, jak dużo nowych tramwajów ostatecznie uda się zamówić będzie zależało od możliwości finansowych oraz uzyskanych środków ze źródeł zewnętrznych (m.in. KPO) – informują urzędnicy miejscy.
Przygotowany przetarg będzie dotyczył zakupu w sumie 90 nowych niskopodłogowych tramwajów wyposażonych w klimatyzację, system informacji pasażerskiej, monitoring oraz udogodnienia dla osób z ograniczoną mobilnością. MPK planuje zamówić zarówno wagony o długości ponad 30 m ( jednokierunkowe jak i dwukierunkowe, typu Lajkonik), jak i wagony o długości ponad 40 m (typu Krakowiak).
Przypomnijmy. W ubiegłym miesiącu zakończył się wart ponad miliard złotych kontrakt na dostawę 110 tramwajów Lajkonik. Zakończenie dostaw Lajkoników sprawiło, że niskopodłogowe tramwaje we flocie MPK stanowią już ponad 90 proc. floty. Nowe tramwaje przewożą pasażerów na 10 z 23 istniejących obecnie linii w mieście.
Źródło: https://krknews.pl/tureckie-tramwaje-w-krakowie-mpk-kupuje-nowe-wagony/?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR34xp6i5eahOUB7HzSal9RSy4z38KSy7GCdQkR9hU7fP8g7rFi1JYa56do_aem_5pB2PoUPSGlEQWKWCslutQ
https://krknews.pl/w-2026-roku-wszystkie-tramwaje-w-krakowie-beda-niskopodlogowe/
Cześć, wygląda na to, że interesuje Cię ten temat!
Kiedy utworzysz konto, będziemy w stanie zapamiętać dokładnie to, co przeczytałeś, dzięki czemu możesz kontynuować dokładnie w miejscu, w którym skończyłeś. Otrzymasz również powiadomienia, gdy ktoś Ci odpowie. Możesz także użyć „Lubię to”, aby wyrazić swoje uznanie. Kliknij przycisk poniżej, aby utworzyć konto!
Aktualnie przeglądający (1 użytkowników)
Goście (1)