no, jak koterba się za to bierze to zaraz sprzedadzą teren pod estakadą developerom, a ten w3.14doli tam masę betonu albo wybuduje apartamenty. Że będą efekty akustyczne co 5 minut? Na dąbiu koterba sprzedała developerom teren tuż za obwodnicą kolejową, a ten nawtykał tam w cholerę budynków (ciekawe co za mądrzy je pokupowali. Chyba masochiści albo głusi)
-
-
Kraków - życie, przyszłość itd
Kraków bliżej odzyskania 4 mln złotych wydanych na organizację igrzysk
Miasto Kraków wygrało proces z Ministerstwem Sportu i Turystyki o zwrot prawie 4 mln złotych, które zostały wydane na starania o organizację igrzysk w 2022 roku. W referendum krakowianie opowiedzieli się przeciwko organizacji imprezy.
za http://krakow.wyborcza.pl/krakow/7,44425,22743798,krakow-wygral-z-ministerstwem-proces-o-4-mln-zlotych-wydane.html#BoxLokKrakLink
****************************************************************************************************************************************************************************
ZIKiT podał daty otwarcia wyremontowanej ul. Basztowej
Po kilku miesiącach dobiega końca przebudowa ul. Basztowej. Tramwaje wrócą na nią w sobotę, 20 grudnia ruch ma być przywrócony już całkowicie.
Ulica po remoncie dla samochodów będzie jednokierunkowa od dworca w kierunku ul. Piłsudskiego.
Rozpoczęta w połowie czerwca przebudowa pochłonęła ponad 27 mln zł. Jak zapewniają przedstawiciele ZIKiT-u i głównego wykonawcy, firmy ZUE, teraz ma być na niej zdecydowanie ciszej, bezpieczniej i bezawaryjnie.
za http://krakow.wyborcza.pl/krakow/7,44425,22743133,zikit-podal-daty-otwarcia-wyremontowanej-ul-basztowej.html#BoxLokKrakImg
Zastanawia mnie tylko jedno, kilka lat temu, jak przebudowywano ul. Długą, ta sama firma co teraz, czyli ZUE przebudowywała też rozjazd tramwajowy na skrzyżowaniu ulic Basztowej i Długiej ! Pytanie, po co robiono to po raz drugi i po raz drugi zapłacono temu samemu Wykonawcy za tą samą robotę ?
Myślę, że albo dano zarobić albo wykonanie było pod psem - co przy remontach torowisk obserwuje coraz częściej . Byle jaki materiał, byle jakie wykonanie a miejska kasa płaci .
- Edytowany
jurassic,
zobacz kto jest szefem zła (ZUE-A) i wszystko będzie jasne ;)
- Edytowany
Ja tylko tak interwencyjnie...
Placze wylewanie pomyj na ZiKiT przed wylaczeniem swiatel na skrzyzowaniu Grodzkiej/Idziego/Stradomskiej/Bernardynskiej/Gertrudy byly niepotrzebne tak jak pisalem od poczatku!!
Ulica Stradomska rozladowywuje sie bardzo szybko i sprawnie do tego Idziego jest odciazona i nie korkuje sie juz przy samym skrzyzowaniu...
Od strony Gertrudy nie stoi sie juz jak kiedys od Sebastaiana i stalo sie ten 300m odcinek po 10 -15min w zaleznosci ilosci tramwajow nadjezdzajacych na przystanek...
Bardzo dobra decyzja i za to brawa dla Zikitu!!
KruszynaKSC, decyzja słuszna, ale spóźniona o kilka dobrych lat, dlatego trudno mi bić im brawo z tego powodu.
- Edytowany
Ponowna przebudowa zapewne dla tego, że wcześniej była inna geometria skrzyżowania jak Basztowa była dwukierunkowa dla aut, a Dunajewskiego już jedno.
Co do skrzyżowania pod Wawelem to zobaczymy co będzie, na razie mi to wygląda na ukłon w stronę ruchu turystycznego bo zajęli cały pas co był od strony plant.
Nie narzekam, faktycznie się szybko śmiga.
[quote='jurassic' pid='1293460' dateline='1512567808']
Zastanawia mnie tylko jedno, kilka lat temu, jak przebudowywano ul. Długą, ta sama firma co teraz, czyli ZUE przebudowywała też rozjazd tramwajowy na skrzyżowaniu ulic Basztowej i Długiej ! Pytanie, po co robiono to po raz drugi i po raz drugi zapłacono temu samemu Wykonawcy za tą samą robotę ?
[/quote]
Nie pcham się w te okolice bo nie mam judentyfikatora, więc ciekaw jestem czy ktoś wreszcie pomyślał.
W 1952, gdy przebudowywano ówczesną linię "2" z wąskotorowej na normalnotorową na łuku Basztowa-Dunajewskiego (wtedy 1 maja) pociągnięto nowe tory po osi starych. Póki jeździły tam przedwojenne i wojenne krótkie wagony, dfwuosiowe i bez wózka - nie było problemu. Potem wagony tramwajowe wydłużono i poszerzono. I jeśli do łuku zbliżały się 2 tramwaje to jeden musiał stanąć i przepuścić drugi. Myślałem, ze zostanie to poprawione choćby przez przesunięcie toru zewnętrznego w prawo (miejsca jest dość) podczas poprzedniej przebudowy. Ale gdzie tam. Ciekawe co zrobiono teraz
- Edytowany
tymczasem 12 km od dworca Kraków Główny
[img]http://bi.gazeta.pl/im/27/b3/15/z22755879V,Nowa-Huta-widziana-z-motoparalotni--Centralne-Skla.jpg[/img]
skladowisko Pleszów widok z motolotni
a w temacie: od jutra te ulice będą jednokierunkowe:
ul. Bobrowskiego od ul. Grzegórzeckiej do ul. Francesco Nullo
ul. Bobrowskiego od ul. F. Nullo do ul. Grzegórzeckiej
ul. Żółkiewskiego od ul. Grzegórzeckiej do alei Powstania Warszawskiego
ul. Chodkiewicza od ul. Prochowej do ul. Grzegórzeckiej
ul. Prochowa od ul. Rzeźniczej do ul. Chodkiewicza
ul. Wiślisko od ul. Ks. Franciszka Blachnickiego do ul. Księdza Władysława Gurgacza
ul. Krowoderska od placu Biskupińskiego do ul. Szlak
ul. Czysta od ul. Skarbowej do ul. Dolnych Młynów
ul. Felicjanek od ul. Bożego Miłosierdzia do ul. Emilia Zegadłowicza ( po aktualizacji obowiązuje na całej długości ul. Felicjanek od ul. Zwierzynieckiej)
ul. Zegadłowicza od ul. Felicjanek do ul. Retoryka
ul. Librowszczyzny od ul. Zyblikiewicza do ul. Wielopole
ul. Siemiradzkiego od ul. Łobzowskiej do ul. Sobieskiego
ul. Siemiradzkiego od ul. Karmelickiej za KMP do ul. Jana Sobieskiego
ul. Koletek od ul. św. Agnieszki do ul. Sukienniczej (po aktualizacji obowiązuje na całej długości ul. Koletek od ul. św. Agnieszki)
ul. Szafera od. Ul. Sądowej do ul. Kordylewskiego
ul. Wielopole – zmiana kierunku – możliwość zawracania
ul. Sądowa – zmiana kierunku – ruch będzie się odbywał od ul. Kordylewskiego do ul. Szafera –
ul. Szlak od. ul. Długiej do ul. Pędzichów
św. Filipa od ul. Długiej do ul. Rynek Kleparski
ul. Krótka od ul. św. Filipa do ul. Krzywej
ul. Krzywa od. ul. Krótkiej do ul. Długiej
Nowe linie, więcej kursów, tramwaje kursujące co najmniej co 15 minut, wzmocnienia na słabiej obsługiwanych liniach – takie są założenia zmian w komunikacji miejskiej, które wejdą w życie od 8 stycznia.
Proponowane zmiany są kontynuacją tych, które były już podejmowane w dwóch ostatnich latach. O ile wcześniej dotyczyły głównie autobusów, teraz zmieni się przede wszystkim rozkład i mapa linii tramwajowych.
Tylko w roku 2017 wzmocnienia objęły dziesięć linii autobusowych, pojawiło się też sześć nowych linii. Teraz miasto zapowiada wzrost liczby kursów tramwajowych o 10 procent, co w połączeniu ze zwiększeniem liczby kursów autobusów będzie w przyszłym roku oznaczać koszty w wysokości ok. 30 milionów złotych. Równocześnie wiceprezydent Tadeusz Trzmiel zapewnił, że ceny biletów pozostaną na niezmienionym poziomie.
Nowe linie
Linie 7, 12 i 23 zostaną zlikwidowane. Pojawią się natomiast dwie nowe:
17 – Czerwone Maki – Kapelanka – Dietla – rondo Grzegórzeckie – tunel – pętla przy ul. Kamiennej
44 – Bronowice – Dworzec Główny – Mogilska – Solidarności – kopiec Wandy
Nie będzie już linii tramwajowych kursujących co 20 minut. Ważniejsze linie będą kursować co 7-8 minut, pozostałe co 15. Ta zasada nie obejmie dwóch kluczowych linii 50 i 52 – w dalszym ciągu pojadą one co 5 minut.
Częstotliwość będzie więc wyglądać następująco:
Co 5 minut – 50 i 52
Co 7,5 minuty – 1, 3, 4/44, 8, 13, 18, 20
Co 15 minut – 2, 5, 6, 9, 10, 11, 14, 16, 17, 21, 22, 24
Autobusy
W liniach autobusowych zmian będzie mniej, choć i tutaj pojawiają się nowości. Będzie nią przede wszystkim linia 114, kursująca na trasie z osiedla Kliny przez ul. Kobierzyńską, Kapelankę, Aleje Trzech Wieszczów, Czarnowiejską i Armii Krajowej na ulicę Chełmońskiego.
Wzmocnienia pojawią się na liniach 153, 163, 193, 123, do rozkładów trafi też linia 413.
Nowa linia 149 pojedzie natomiast przez ulicę Giedroycia w Nowej Hucie.
– To kontynuacja działań, w których stawiamy na komunikację zbiorową – mówił podczas prezentacji zmian wiceprezydent Tadeusz Trzmiel. Jak powiedział, to również oferta, którą miasto proponuje w zamian za ograniczenia dotyczące ruchu samochodów w centrum miasta.
Co do linii 44 , to kilka lat temu wprowadzono z wielkim hukiem tzw linie dublujące - 43 i 44 za linie 3 i 4 . Teraz mało kto o nich pamięta , skończyło się klapa na całego . . Dziwi fakt , że wraca się do tego .
a teraz już na pewno :
Jutro tramwaje wrócą na ulicę Basztową
Szykują się zmiany w kursowaniu tramwajów. Jutro zaczną one jeździć ulicą Basztową w centrum miasta. Chodzi o odcinek: Stary Kleparz – ul. Basztowa – Dworzec Główny.
[img]https://ocdn.eu/pulscms-transforms/1/EsMktkqTURBXy8yNzMxZDE2ZjRkYzBmZjc0OWY1MmRjNzFjOGQ5OWU3OS5qcGVnkpUDAADNBADNAkCTBc0DFM0BvA[/img]
W dalszym ciągu wyłączony będzie ruch autobusów oraz ruch tramwajów w godzinach nocnych. Pełne przywrócenie ruchu pojazdów komunikacji miejskiej w tym rejonie planowane jest w późniejszym terminie.
Z powodu otwarcia ulicy przywrócone na swoje trasy zostaną linie tramwajowe 2, 4, 7, 14, 18, 24. Z kolei linia 70 zostanie zlikwidowana.
Linie autobusowe 124, 152, 154, 424, 502 będą kursować po dotychczasowych trasach.
za https://krakow.onet.pl/jutro-tramwaje-wroca-na-ulice-basztowa/0vmmgnn
Przywracają "114"! W przeszłości często zmieniała trasę. Czy ktoś jeszcze pamięta, gdzie jeździła "114"?
[quote='kaleb' pid='1293736' dateline='1512751636']
Przywracają "114"! W przeszłości często zmieniała trasę. Czy ktoś jeszcze pamięta, gdzie jeździła "114"?
[/quote]
Ruczaj-Gorka Narodowa
Podwawelskie-Gorka Narodowa
Brakuje jeszcze linii 119 Dworzec Główny - Borek Fałęcki.
[quote='KruszynaKSC' pid='1293742' dateline='1512752627']
[quote='kaleb' pid='1293736' dateline='1512751636']
Przywracają "114"! W przeszłości często zmieniała trasę. Czy ktoś jeszcze pamięta, gdzie jeździła "114"?
[/quote]
Ruczaj-Gorka Narodowa
Podwawelskie-Gorka Narodowa
[/quote]
Młodyś Kruszynko ;)
114 jeździła już zanim powstało Podwawelskie (a powstało w 1965)
Trasa: Skalki Twardowskiego - Szpital Dr. Anki (obecnie JP2)
a 119 miało trasę:- Brożka (która wtedy była wąską, ślepą uliczką w bok od zakopianki) - Dworzec Główny
- Edytowany
Wsiadamy kiedyś do 119 przed meczem psiarni, a tam ultrasi rzeki ze Skawiny, z taką dość dużą szmatą jak na połowę l. 90.Co za zbieg okoliczności (no może taki nie do końca zbieg)! Nikt nie zbiegł, bo dobrze obstawilśmy drzwi w Scani.
A 114, nie pamiętam, żeby jeździło na Skałki. Na Zakrzówek.
ŚWIEŻO MALOWANE
- Edytowany
Na Zakrzówek jeździło od 1965 albo 1966
Wcześniej podjeżdżało pod same skałki
I na pewno wtedy nie jeździły Skanie;) . Najczęściej Sany H30, potem Karosy i Jelcze na ich licencji, potem jelcze przegubowe, potem Ikarusy, a potem przesiadłem się na lepszy środek transportu i nie wiem co i gdzie jeździło
A dla mnie powinno się przywrócić tramwaj linii 18 , z Dajworu na Cracovię .
i 17 z Cichego Kącika na Dąbie
Będzie przywrócona 17 ale zupełnie inna trasa.
Cześć, wygląda na to, że interesuje Cię ten temat!
Kiedy utworzysz konto, będziemy w stanie zapamiętać dokładnie to, co przeczytałeś, dzięki czemu możesz kontynuować dokładnie w miejscu, w którym skończyłeś. Otrzymasz również powiadomienia, gdy ktoś Ci odpowie. Możesz także użyć „Lubię to”, aby wyrazić swoje uznanie. Kliknij przycisk poniżej, aby utworzyć konto!
Aktualnie przeglądający (8 użytkowników)
Goście (8)