Wystarczyłoby, gdyby kontrolować samochody w centrum, czy mają prawo tamtędy jeździć czy nie. Jeżdżę na taryfie więc wiem ile nieuprawnionych porusza się pierwszą obwodnicą. Gdyby każdy kierowca miał świadomość, że każdy wjazd do centrum skończy się mandatem, to ruch wiokół plant spadłby o 50 % i to by już wystarczyło. Po centrum powinni móc poruszać się mpk, taryfy, firmy obsługujące turystów i mieszkańcy.
new 211 - pomysł z pieszymi mającymi prawo przejść na drugą stronę w każdym miejscu jest niedorzeczny. Pojeździłbyś po centrum to byś zmienił zdanie jak bardzo trzeba uważać na pieszych a nie mówiąc już o rowerzystach.
-
-
Kraków - życie, przyszłość itd
Ksckscksc - rozumiem Twoje spojrzenie, ale jest ono wprost spojrzeniem z jednej tylko strony. Oczywiście tam gdzie powszechny ruch kołowy jest dopuszczony możliwość przechodzenia w dowolnym miejscu byłaby niedorzecznością. Jednak w zakresie strefy B powinno to już być oczywistością - wszak po to ruch tam jest ograniczany. Zresztą, zwróć uwagę, że mówimy o stosunkowo krótkim odcinku obwodnicy - od Placu Matejki do Krowoderskiej i od Garbarskiej do Karmelickiej plus po kawałku Długiej i Karmelickiej oraz rejon Placu Na Groblach. Sorry, ale argument "Pojeździłbyś po centrum to byś zmienił zdanie jak bardzo trzeba uważać na pieszych a nie mówiąc już o rowerzystach" jest tak naprawdę tylko tego potwierdzeniem - po to jest tam centrum, które jest generatorem ruchu pieszego i ten ruch miasto w swoich założeniach deklaruje, że tam wspiera, by na pieszych i rowerzystów tamże właśnie uważać. Rozumiem Twoje przesłanki, ale to nie jest trasa szybkiego ruchu. Ba, tam, tzn. na odcinku strefy B, a moim zdaniem nawet na całej długości obwodnicy wokół Plant powinno być dodatkowo wprowadzone "tempo 30".
Trzymajcie mnie, zaraz B rozszerzą i będą postulaty by przez Aleje przechodzić na wariata. Teraz przynajmniej samobójcy się czasem rozejrzą, a jak da się im przyzwolenie to będą wskakiwać pod koła. I czyja wtedy wina? Kierowcy bo pieszemu wolno czy pieszego bo jednak powinien się rozejrzeć?
Panowie, nie róbcie jaj. W obrębie plant (Stare Miasto) zdecydowanie pierwszeństwo powinni mieć piesi, a ruch samochodowy powinien być tylko czymś "warunkowym". I mówię to ja - osoba, która od urodzenia mieszka w centrum. Tak jest w Anglii, Włoszech, czy nawet na Ukrainie i (o dziwo) jakoś to funkcjonuje.
To że ktoś w Krakowie przyzwyczaił się, że na pustej drodze w [u]ścisłym[/u] centrum można jechać 70-80km, czy nawet "błahe" 60km/h, nie oznacza że jest to prawidłowe zachowanie.
[u]Nigdy i nigdzie[/u] nie powiedziałem, że na takich "traktach" komunikacyjnych jak Aleje, czy Armii Krajowej ma być samowolka w ruchu pieszych. O nie! Choć i tak społeczeństwo niestety ma wbite do głowy, że jak w mieście jest dwupasmowa droga to można zapie..alać ile maszyna dała bez patrzenia na czekających na przejściu ludzi (mowa tu o przejściach bez sygnalizacji świetlnej).
Pewnie mnie wielu tu wyśmieje, ale polecam te trzy odcinki programu "Jedź Bezpiecznie", które przedstawiają o co mniej więcej mi chodzi.
https://www.youtube.com/watch?v=Mb3xp6Kn8fI ("Dlaczego pieszy jest intruzem?" )
https://www.youtube.com/watch?v=fh-FvaP20zM (przejście na skrzyżowaniu Aleje/Śląska)
https://www.youtube.com/watch?v=OAzLLYKgb7Y (przejście na Armii Krajowej)
Podsumowując:
-W ścisłym centrum (w obrębie i na obwodzie Plant), zdecydowane pierwszeństwo pieszych i rowerzystów, ruch samochodowy ograniczony
-Pozostałe ciągi komunikacyjne - normalny ruch ze wskazaniem na kierowców, jednak z uwzględnieniem obecności pieszego.
poprawcie mnie jeśli się mylę; a czy nie chodzi tu tylko o odcinek Piłsudzkiego --> Plac Matejki?
bo jeśli tak to ruch od Pl.Matejki do Piłsudzkiego już jest bardzo ograniczony, ja mam P1 i w tym kierunku muszę skręcić w Garbarską, a tą trasę pokonuje głównie OD Piłsudzkiego, stąd nie mam pewności że taka zmiana miałaby znacząco wpłynąć na ruch... chyba próba generalna byłaby wskazana, zanim miasto się zabierze na poważnie za implementacje takiej zmiany...
i muszę tu poprzeć new211 w kwestii traktowania pieszych w centrum, jestem CODZIENNIE świadkiem takich pojebów rozpędzającyh się do 60-70km/h na wąskich ulicach gdzie jest duży ruch pieszych że mam ochotę złapać i mordę obić, jest conajmniej kilka takich miejsc że przydałby sie stacjonarny radar coby wyplenić miastowych szybkich i wściekłych
Tylko jak się ludzi dowiedzą że są świątymi krowami to niech będzie fundusz odszkodowań za zdarzenia w komunikacji.
Wewnątrz 1 obwodnicy jak najbardziej pieszy jest bogiem.Od zejścia z plant niech myśli co robi bo więcej szkody z takich przyzwoleń. Niech będą ale ciche jak teraz i po sprawie.
No i myślę, że myślimy podobnie.
Dziś rozmawiałem z osobą (kierowcą), która niedawno była w Hiszpanii i mówi, że po powrocie do Polski, wręcz śmieszyło ją zachowanie pieszych, którzy przy przechodzeniu przez przejście wręcz biegli, czując presję, żeby tylko kierowca mógł jak najszybciej ruszyć. Kiedy na ruchliwej ulicy zatrzymał się przed pasami żeby ich przepuścić wyglądali na bardzo, ale to bardzo zdziwionych.
Dla mnie to troszkę patologia..
Przy okazji kontynuuję temat Placu na Groblach z innego wątku (Modernizacja ElPasso) i pozwolę sobie wkleić link do akcji, którą zamierzam rozpocząć w okolicach marca:
https://www.facebook.com/PlacNaGroblach
boisko na groblach...hmm to nie czasem tam zbieraliśmy się często w latach 90 ? między innymi przed meczem psiarni z legią żeby 'pogadać' z jednymi i drugimi:)
piękne wspomnienia
Latem miałem WF-y na Groblach(a wcześniej na Koronie). Teraz w obu miejscach lub ich okolicach będą parkingi.
od początku lutego zakaz zatrzymywania się na alei 3-ego Maja
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/zmiany-przy-bloniach_8008.html
dzisiaj około 11-stej 2 samochody straży i około 40 blokad na kolach
Czesanka była ostra dziś, akurat przejeżdżałem koło stadionu przed 11.
Powinni zrobić przez najbliższy tydzień akcje informacyjna bo nie każdy się dowiedział a ludzie na znaki nie patrzą.
Choć mandaty wychowują szybciej.
Podobno mieli dzisiaj prowadzić akcję informującą, ale widać, że pazerność wzięła górę. Ja już nie wiem czego oni chcą i od czego są. Dzisiaj byłem świadkiem jak na postoju na Krowoderskich Zuchów ludzie urządzili sobie parking i zostały 3 miejsca dla taxi chyba z 8. Jeden taksówkarz zwrócił delikwentowi uwagę, że nie można tu parkować, a gościu go wyśmiał. Taksówkarz się zdenerwował i zadzwonił na miejską na Azory i przez 2,5 godziny nie pojawił się żaden patrol co jest normą na tym postoju. Chyba dzisiaj wszystkich oddelegowali do zakładania blokad na 3-maja.
Hehehe pamiętam jak raz przyszli prosić by im oddać blokade bo im komendant po premiach pojedzie. A tak kozaczyli przy zakładaniu i nie chcieli wierzyć gdy im się mówiło, że melexy i tak odjadą jak tylko znikną za rogiem.
Panowie, po niedokończonym remoncie na torowiska Mogilska-Plac Centralny, powstało mnóstwo nowych świateł, po staremu było lepiej, teraz nie da się jeździć. A co na celu mają wogóle te strzałki kierunkowe w lewo na sygnalizatorach ?! Przez to blokuje się lewy pas do jazdy na wprost !! Czekałem kiedyś na Jana Pawła na takiej strzałce 5 zmian świateł i odjechałem ( nie wiem ile jeszcze ludzie tam czekali). Dziadostwo !!
Zależy jak się trafi, czasem całą Mogilską przejeżdża się bez zatrzymywania dość szybko a czasem staje się na każdych światłach. Najgorsze jest to rano przed 6-tą, kiedy jest pusto i trzeba stać na światłach.
Równie genialny pomysł z nowymi światłami na kleparzu. Dziś chciałem wysiąś i nawrzucać kierowcy bo ciul zablokował przejazd ze Śląskiej na Kleparz. Potem się okazało, że to stworzenie któremu rozpoznawanie kolorów jest ważniejsze niż przewidywanie konsekwencji swoich poczynań na drodze. :/
A potem jeszcze mi się auto zjebało. rwa mać
W dzisiejszym "DP" jest napisane, że wczoraj za parkowanie na al. 3 Maja nie dawano mandatów, tylko pouczenia. Mandatami ukarano jedynie dwóch kierowców.
To chyba powysyłali jakich nowicjuszy by się nauczyli sprawnie zakładać blokady :D
Co do tych świateł przy Śląskiej to nie ma się co dziwić bo było tam za dużo wypadków z udziałem pieszych, więc podniesiono bezpieczeństwo kosztem korków. A co do 3-go Maja to nie wiem po co zakładano blokady. Dzisiaj rano widziałem, że samochodów z założonymi blokadami było więcej niż dwa. Moze mieli szkolenia, albo jakis konkurs, kto zalozy wiecej blokad w krotszym czasie
Cześć, wygląda na to, że interesuje Cię ten temat!
Kiedy utworzysz konto, będziemy w stanie zapamiętać dokładnie to, co przeczytałeś, dzięki czemu możesz kontynuować dokładnie w miejscu, w którym skończyłeś. Otrzymasz również powiadomienia, gdy ktoś Ci odpowie. Możesz także użyć „Lubię to”, aby wyrazić swoje uznanie. Kliknij przycisk poniżej, aby utworzyć konto!
Aktualnie przeglądający (1 użytkowników)
Goście (1)