Witam, w tym roku składam papierki o przyjęcie do szkół ponadgimnazjalnych. Wybrałem już wstępnie klasy. I się bierze moje pytanie czy w klasie technik Informatyk dsię coś w szkole naucze do zawodu czy raczej nie? I czy lepiej iść do technikum HTS na technik hotelarstwa i mieć dobrą pracę. Pomóżcie ;)
-
-
Wybór zawodu..
Ja jestem obecnie w Technikum na profilu Hotelarstwo i od razu mówię, przemyśl dobrze. Praca w hotelu to nie jest pikuś. Nie odradzam oczywiście, zrobisz jak chcesz.
A jak zamierzasz iść do Technikum na hotelarza to nie do HTS tylko 2 przystanki dalej do ZSG nr 1 ;)
wrzo.ksc Napisał(a):
-------------------------------------------------------
> A jak zamierzasz iść do Technikum na hotelarza
> to nie do HTS tylko 2 przystanki dalej do ZSG nr 1
>
>
> Młoda Huta...
>
Od ilu pkt biorą??
W mojej szkole, w Miechowie, brali od 110. Zapewne w Krakowie będzie trzeba uzyskać więcej.
co dopiero skończyłem Technikum informatyczne i powiem, że można się wiele nauczyć. Wszystko zależy od nauczyciela i od twojego podejścia.
Też kończąc gimnazjum się nad tym zastanawiałem.
Nie wiem dlaczego wydawało mi się,że po technikum hotelarskim czeka mnie pewna praca.
Wiadomo,że zaraz po zdaniu matury nie wskoczysz do żadnego hotelu na wysokie stanowisko i jeżeli w ogóle uda Ci się do jakiegoś załapać to będziesz albo sprzątał,albo był jakimś popychadłem na kuchni. Ewentualnie pozwolą Ci nosić bagaże gości.
Jak sam widzisz,na żadne z tych stanowisk nie jest Ci potrzebny tytuł "technika".
Jeżeli chodzi o karierę w hotelu to co Cie czeka ? Recepcja ?
Żeby trafić na kierownicze stanowisko musiałbyś później iść na Zarządzanie i marketing, lub podobny kierunek,a nawet to niczego Ci nie gwarantuje.
Więc przemyśl to dobrze.
Wiadomo,że informatycy byli,są i będą potrzebni, natomiast nie nastawiaj się na to,że na pewno po skończeniu technikum informatycznego będziesz pracował w zawodzie.