Ja sie kiedys dowiem który to posty usuwa. Dowiem się. A Fort Art jest za metrem bo Wyborcza jest za metrem. I nie zmienie zdania.
-
-
Metro w Krakowie
Metro to nie taka głupia inwestycja tylko w nie tak małym planie jak sie planuje. To trzeba rozpatrzeć w skali całego miasta i wtedy miało by to sens. Z NH na bronowice w mniej niż 30min. Na kampus z przesiadką ok 40min. Piaski - Huta raz dwa. Tylko to jest wielomilardowa inwestycja na kilka dziesięcioleci nie jakieś drobne 2,5miliarda ktore i tak zmieni sie w 6 bo sie okarze ze nagle jest uskok i sie TBM zakopał. Wtedy mogło by to mieć sens. Metro nie potrzebuje wykupu gruntów, przesiedleń i temu podobnych rzeczy, jedynie na wejścia. Nie w takich miastach jak Kraków metro wiercono i to w ścisłych centrach w wielkimi stacjami przesiadkowymi na kilku poziomach.
Wiadome co do metra w Krakowie fajnie byloby miec,ale rzeczywiscie miasto kasy nie ma.Najlepsze jest to ze na remont ulic tez chyba nie ,powiedzcie mi jakie ulice na dzien dzisiejszy sá remontowane,jakie wiadukty,jakie unowoczesnienia?? a tu gadka o metrze.Kiedys taki moj kolega z Poznania ktory pomieszkiwal w Krakowie,zapytal sie mnie,czemu W Krakowie poza centrum tak malo sie buduje,remontuje skoro mamy TAK DUZO KASY Z TURYSTYKI !!! i ma w tym sporo racji,sam jestem ciekawy gdzie ta kasa jest?!
Bankiety i rożne nieraz durne pomysły naszego ratusza. Zresztą nie on jeden ale cały system przeżera straszne kwoty. Wiec Kasa jest przesuwana miedzy różnymi celami, a że jest ich tyle to jej zawsze brak ale na polityków to nigdy nie brakuje. Poza tym wolałbym żeby przy obecnym sposobie zamówień publicznych nawet za projekt metra się nie brali (wygrywa najtańszy)
Na prawdziwe metro to kasy niema. Ale w newralgicznych pkt. miasta mozna zrobić tunele takei jak ten pod dworcem. Poprawiło by to przepsutowość najgorszych miejsc, jak np. odcinek od Nowego Kleparza do Karmelickiej.
AA
Powrót tematu metra w naszym mieście jest dzięki Dziennikowi Polskiemu, to on zaczął akcję którą podchwucił magistrat. Wybiórcza tylko to opisała.
[IMG]http://i17.tinypic.com/4l6hmog.gif[/IMG]
a mi sie wyadej ze raczej tym razem wywodzi sie on z X konferencji Techniczno naukowej ktorej wiądącym tematem było "Podziemna infrastruktura komunikacyjna" ktora miala miejsce 9-11 września.
Kojo Napisał(a):
-------------------------------------------------------
> a mi sie wyadej ze raczej tym razem wywodzi sie on
> z X konferencji Techniczno naukowej ktorej
> wiądącym tematem było "Podziemna
> infrastruktura komunikacyjna" ktora miala miejsce
> 9-11 września.
Miałeś górniku jakiś referat ??
Akurat mi się wydaje że temat został wznowiony bo było zamówienie na studium wykonalności i akurat teraz dostarczyła je firma Altrans.
rmszar Napisał(a):
-------------------------------------------------------
> Ileż to nowych dróg wybudowało miasto? Ostatnio
> buduje się ul. Lema, która jest konieczna m.in.
> dla wybudowania hali widowiskowo-sportowej.
Niedawno wybudowano wiadukt na Powstańców i już trzeba budować kolejny nieco dalej bo tamten po prostu przeniósł korki w inne miejsce. Jest cała masa projektowanych ulic, mostów, wiaduktów i linii tramwajowych , które niekoniecznie muszą powstać przed metrem.
> Narysowałeś coś kompletnie bezsensownego.
> Koncentryczny układ na niewielkiej przestrzeni z
> ogromem stacji na małych odcinkach. Zastanów
> się, dlaczego nikt tak metra nie projektuje.
Wiedeń. Jedyną linią nie wychodzącą do Ringu (odpowiednik Plant) jest nowa U6 która tak naprawdę jest naziemną kolejką. U2 długo kursowała tylko po trasie wokół Ringu - dopiero niedawno wydłużyli.
[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/78/U-Bahn_Wien.png/800px-U-Bahn_Wien.png[/img]
Ja tam patrzę na autobusy z mojego osiedla, wiem, że mogę nimi dojechać do centrum, ale gdzie one jadą dalej wiem tylko teoretycznie. Ja się nie upieram przy swoim systemie, ważne by linie prowadziły do centrum i krzyżowały się wszystkie ze sobą bo ułatwia to przesiadki.
> Popełniasz błąd logiczny. Chcesz sfinansować
> _budowę_ metra z wpływów, które będą z jego
> użytkowania, czyli wpływów _po_budowie_.
Nie ma czegoś takiego jak "po budowie metra". Wpływy i oszczędności pojawią się już po po zakończeniu pierwszej linii i można je użyć do sfinansowania następnych.
> To może wróćmy do twardej, ekonomicznej
> rzeczywistości. Weź tegoroczny budżet miasta,
> popatrz na podstawowe wskaźniki ekonomiczne,
> popatrz na realizację tegoż budżetu i potem
> napisz, gdzie widzisz pole do manewru.
Weź budżet miasta sprzed 10 lat i powiedz mi gdzie widzisz pole do budowy stadionu za 0,5 mld.. A jednak kończą go.
Dobrze fiedka napisał(a): Trzeba przygotować plany, nagłaśniać temat i walczyć o środki w budżecie RP i dotacje UE. Metro na pewno nie powstanie jeśli założymy, że to abstrakcja.
to co FA wkleił - U2 - przynajmniej 3 stacje i trasa (od Stadion) są naziemne.
a stacja Stadion wygląda powiedzmy tak
[img]http://i26.tinypic.com/2exouah.jpg[/img]
wejście z buta normalnie z zewnątrz
Dementor Napisał(a):
-------------------------------------------------------
> to co FA wkleił - U2 - przynajmniej 3 stacje i
> trasa (od Stadion) są naziemne.
To ta nowsza cześć powstała z okazji Euro 2008. Dawniej ta linia kończyła się na stacji Schottenring. To była linia mająca sześc przystanków i kursująca wokół Ringu. To tak jakby u nas od Dworca do Zwierzynieckiej czy zachowując skalę linia pod Alejami.
http://de.wikipedia.org/wiki/Datei:U-Bahn-Netz_Wien_2000.png
Dużo linii metra w Wiedniu jest częściowo naziemnych. Tylko w centrum idą pod ziemią.
Następna linię U5 zaczną budować w 2020 i też pójdzie przez centrum pod Ringiem.
W 2020 to skośni chcą mieć ponad 500km lini
http://english.people.com.cn/200611/20/eng20061120_323289.html
Najmniejsze metro świata.
W austriackiej wiosce w Alpach, 1200 mieszkańców, a metro ma 1300 metrów i 4 stacje.
http://www.youtube.com/watch?v=DnQJalm3iRw
http://www.youtube.com/watch?v=TvxoOZnTXuM
Pomysl metra mi sie bardzo podoba, ale nie wierze ze metro za 2,5mld cokolwiek zmienni. Metro powinno byc wybudowane wzorem londynskiego, jedna centralka dookola centrum (laczaca wszystkie pozostale linie) + przynajmniej dwie linie polnoc - poludnie i dwie wschod - zachod - [b]przynajmniej tyle na poczatek[/b]. Inaczej, znajac zdolnosci polskich projektantow, pozniej moze dojsc do kuriozalnych sytuacji gdy projekt nie przewidzial ze w metrze trzeba bedzie sie przesiadac i stacje sa pobudowane byle gdzie. Podobnie jak londynskie, powinno metro jezdzic na kolejowym a nie tramwajowym rozstawie osi, ew. dwusystemowo.
zapomniałem dopisać, ze jestem za metrem i prawda jest taka że tą decyzję trzeba było podjąć wtedy, o wymyślono pseudo szybki tramwaj, prędzej czy później jednak powinniśmy to metro zacząć budować, lepiej prędzej mimo iż kasy na tą inwestycję nie ma, mimo wszystko jestem jak najbardziej za!
Warto do dyskusji zaprosić żółtą kaczkę. W przeciwieństwie do większości dyskutantów, zna się na temacie.
i jak by to wpłynęło na redukcję bezrobocia!
jeśli przy jednym tunelu pracuje 20 osób http://miasta.gazeta.pl/krakow/1,44425,7025478,Tunel_pod_dworcem__krakowskie_cudo_techniki___.html
to przy metrze zatrudnienie znaleźliby wszyscy krakowianie i Arka Gdynia
Nie wiem czy głupszy jest pomysł metra czy ten artykuł. Zresztą nie ma się co dziwić GW.
Powiem wam, że kurde jeszcze nie jechałem tym tunelem.
propozycja Biedrona do rozpatrzenia pod warunkiem że Lech Poznań się zgodzi :D
Koziołek co Ty na to? ;)
BartAcid Napisał(a):
-------------------------------------------------------
> Nie wiem czy głupszy jest pomysł metra czy ten
> artykuł. Zresztą nie ma się co dziwić GW.
no ale co chcesz od artykułu?
na Discovery był program o moście ze zmienną organizacją pasów ruchu. Tzn. miał 8 pasów w sumie. rano 6 było do jazdy do miasta, a 2 na wylot. a po południu zmieniali to na odwrót (6 do wyjazdu z centrum). zarządzał tym jeden gość w dyżurce i 2 gości w furgonetce. W sumie 3 gości x 3 zmiany = 9.
A tu nic nie trzeba robić, tylko się gapić, czy wszystko działa i masz 15 osób + ciecie na wlocie i wylocie.
Cześć, wygląda na to, że interesuje Cię ten temat!
Kiedy utworzysz konto, będziemy w stanie zapamiętać dokładnie to, co przeczytałeś, dzięki czemu możesz kontynuować dokładnie w miejscu, w którym skończyłeś. Otrzymasz również powiadomienia, gdy ktoś Ci odpowie. Możesz także użyć „Lubię to”, aby wyrazić swoje uznanie. Kliknij przycisk poniżej, aby utworzyć konto!
Aktualnie przeglądający (1 użytkowników)
Goście (1)