Witaj! Logowanie Rejestracja
Wątek militarny - wojskowość



hank
Liczba postów:8,766 Reputacja: 10,532
16-10-2018, 14:24 #1,761
F-35 wraca do gry. 80 proc. myśliwców gotowych do lotu .
Biuro programu myśliwca F-35 poinformowało, że większość samolotów została dopuszczona do lotów. Dotyczy to przede wszystkim maszyn w których nie wykorzystano wadliwych przewodów paliwowych, stanowiących komponent silników Pratt & Whitney.
[Obrazek: Final-SDD-Flight-Test.jpg]
Amerykanie nie tylko wstrzymali w zeszłym tygodniu loty własnych maszyn F-35, ale także zalecili innym użytkownikom tych myśliwców sprawdzenie samolotów. Decyzję taką podjął Departament Obrony, w związku z wypadkiem znajdującej się na wyposażeniu USMC maszyny, do którego doszło pod koniec września.
[Obrazek: jicmnun7pid1xzobgl6r.jpg]
Zgodnie z zapowiedziami Amerykanów, wszystkie samoloty przeszły ekspresowe testy i większość z nich została już dopuszczona do lotów. Według oficjalnych komunikatów F-35 Joint Program Office (JPO), dotyczy to ponad 80 proc. myśliwców 5. generacji - zarówno tych znajdujących się na wyposażeniu USA, jak i zagranicznych użytkowników.
[Obrazek: testflyging_av_forste_norske_f-35_-_2249...k=V9NQpGMI]
Do lotów jeszcze 14 października dopuszczono wszystkie 12 izraelskich Adirów. Wiadomo również, że na naprawę i części czeka 5 z 16 brytyjskich myśliwców 5. generacji w wersji B. Jak poinformowali Amerykanie, Pratt & Whitney dokonuje "szybkich zakupów" niezbędnych części, by jak najbardziej skrócić czas napraw pozostawionych na ziemi F-35. Zapasy wystarczyć mają bowiem na zastąpienie wadliwych części w około połowie wymagających tego samolotów. Reszta dopuszczona do lotów ma zostać "w najbliższych tygodniach".
Do wypadku myśliwca 5. generacji należącego do USMC doszło 28 września, dzień po chrzcie bojowym F-35B. Maszyna rozbiła się podczas lotu treningowego w Karolinie Południowej, niedaleko bazy lotniczej Beaufort Marine Corps Air Station (główny ośrodek szkoleniowy US Marines dla pilotów F-35B Lightning II). Pilot katapultował się, ale samolot uległ zniszczeniu, stając się pierwszym utraconym w katastrofie lotniczej myśliwcem typu F-35. Nie był to jednak jedyny incydent w ostatnim czasie. Dwa poważne zdarzenia zaliczyły też wykorzystywane przez US Navy myśliwce pokładowe F-35C, a także F-35A US Air Force, który podczas awaryjnego miał problemy z golenią.
Podkreślić należy jednak, że choć wskazano wrześniowego winowajcę i uziemiono wszystkie maszyny, to nadal nie wiadomo dokładnie w jaki sposób wadliwa część wpłynęła na osiągi F-35 bądź jakie zagrożenie stanowiła podczas lotów. Komentarza i wyjaśniania sprawy odmawia na razie biuro programu F-35, nie wiadomo więc co dokładnie skłoniło Amerykanów do uziemienia całej floty. Szczegóły dotyczące sprawy mają zostać ujawnione po zakończeniu śledztwa przez US Marines.
[Obrazek: 160713-F-HC633-968-640x360.jpg]
Przekazania danych na temat liczby maszyn u których wykryto wadliwe części odmówił również rzecznik amerykańskich sił powietrznych. Szacuje się jednak, biorąc pod uwagę, że Lockheed Martin ogłosił dostawę 300. maszyny w czerwcu br., że sprawa dotyczy ok. 60 myśliwców (zakładając, że 20 proc. samolotów nie została dopuszczona do lotów z powodu pojawiania się problemu z przewodami). "Odizolowany" problem, jak określiło uziemienie całej floty JPO, nie ma mieć jednak wpływu na dalsze dostawy myśliwców. Jeszcze w tym roku klientom ma zostać przekazanych 91 samolotów.

Dane techniczne
Napęd 1 × Pratt & Whitney F135, turbowentylatorowy
1 × Rolls-Royce wentylator (F-35B)
Ciąg 177 kN
80 kN wentylator (F-35B)
Wymiary
Rozpiętość 10,65 m
Długość 15,37 m
Wysokość 5,28 m
Powierzchnia nośna 42,7 m²
Masa
Własna 12000 kg
Użyteczna 19000 kg
Startowa 31000 kg
Osiągi
Prędkość maks. 1,8 Ma (2250 km/h)
Pułap 15 000 m
Zasięg 2222 km (wersja A i C), 1677 km (wersja B)
Dane operacyjne
Uzbrojenie
1 × działko GAU-12 w kadłubie (wersja A)
Uzbrojenie strzeleckie stanowi działko GAU-12/U kalibru 25 mm zamontowane wewnątrz kadłuba F-35A (z zapasem 180 sztuk amunicji) lub w zasobnikach podwieszanych na F-35B i F-35C (z zapasem 225 sztuk amunicji).
Uzbrojenie rakietowe stanowi do 6 pocisków AIM-120 AMRAAM, AIM-9X Sidewinder lub AIM-132 ASRAAM w wewnętrznych komorach amunicyjnych lub dwa pociski powietrze-powietrze i dwie bomby o masie po 910 kg w wersjach F-35A i F-35C, lub po 455 kg w wersji F-35B. Broń do niszczenia celów naziemnych mogą stanowić bomby JSOW lub GBU-39 SDB (po 4 w komorze bombowej), przeciwpancerne pociski rakietowe Brimstone, bomby kasetowe, albo przeciwradarowe pociski AGM-88 HARM. Prowadzone są również prace nad przystosowaniem europejskiego pocisku MBDA Meteor do przenoszenia w komorze uzbrojenia. Norweski Kongsberg opracowuje pocisk przeciwokrętowy oznaczony Joint Strike Missile (JSM), mieszczący się w komorach wewnętrznych F-35A/C[60].
Za cenę utraty własności stealth można podwieszać uzbrojenie do czterech węzłów podskrzydłowych i dwóch na końcach płatów (dla AIM-9). Udźwig uzbrojenia wzrasta dzięki temu do 8165 kg, w tym nośność czterech podwieszeń w dwóch komorach wewnętrznych to 3629 kg[61].

Użytkownicy
Stany Zjednoczone, Wielka Brytania, Holandia, Włochy, Japonia, Izrael

za https://www.defence24.pl/sily-zbrojne/f-...ch-do-lotu , Wikipedia



Semper fidelis .
Nigdy nie zejdziemy na psy


gargamel9998
Liczba postów:5,622 Reputacja: 3,017
16-10-2018, 15:58 #1,762
Ministerstwo obrony Kanady najprawdopodobniej ponownie opóźni wybór dostawcy serii nowoczesnych fregat rakietowych w ramach programu Canadian Surface Combatant.

Według wcześniejszych doniesień mediów branżowych decyzja o wyborze dostawcy nowych fregat rakietowych miała zostać podjęta w 3. kwartale br. Fakt, że do tego nie doszło oznacza, że kanadyjski resort obrony po raz kolejny opóźni przedsięwzięcie. Nowy termin podania zwycięzcy programu Canadian Surface Combatant nie został dotąd podany.

W ramach programu Canadian Surface Combatant Royal Canadian Navy (RCN, królewska marynarka wojenna Kanady) ma pozyskać piętnaście fregat rakietowych. Nowe okręty zastąpią w linii obecnie eksploatowane i zmodernizowane niemałym kosztem okręty typu Halifax i wycofane już ze służby niszczyciele rakietowe typu Iroquois.

Do wyścigu o kanadyjskie zlecenie stanęło m.in. Canada’s Combat Ship Team, które oferuje Ottawie zakup jednostek proj. Global Combat Ship. W jego skład wchodzą: BAE Systems, Lockheed Martin Canada, CAE, L3 Technologies, MDA i Ultra Electronics. O kontrakt rywalizują również m.in. hiszpańska Navantia i Alion Canada



13 czerwca - Pamiętaj, abyś dzień święty święcił

"Najpierw Cię ignorują. Potem śmieją się z Ciebie. Później z Tobą walczą. Później wygrywasz"

Cracovia i Polonia - ślubowały sobie wierność do samego końca

gargamel9998
Liczba postów:5,622 Reputacja: 3,017
Wczoraj, 19:52 #1,763
Minister Obrony Narodowej, Mariusz Błaszczak zainaugurował dziś funkcjonowanie w Gdyni Inspektoratu Marynarki Wojennej.

Uroczystość zorganizowano przed budynkiem Inspektoratu Marynarki Wojennej w Gdynii. Poza ministrem ON uczestnczyli w niej również: Dowódca Generalny Rodzajów Sił Zbrojnych, gen. broni Jarosław Mika, Inspektor Marynarki Wojennej, kontradm. Jarosław Ziemiański, Dowódca Centrum Operacji Morskich - Dowództwa Komponentu Morskiego, wiceadm. Krzysztof Jaworski, Dowódca 3. Flotylli Okrętów, kmdr Mirosław Jurkowlaniec oraz kadra dowódcza jednostek Marynarki Wojennej. 

Minister ON złożył także wiązankę kwiatów pod tablicą dowódcy Marynarki Wojennej, admirała floty Andrzeja Karwety, który zginął tragicznie w katastrofie pod Smoleńskiem. Po zakończonej zbiórce minister wziął udział w odprawie z kadrą dowódczą Marynarki Wojennej.

Dowództwo Marynarki Wojennej funkcjonowało w Gdyni do końca 2013. W styczniu 2014 zostało rozformowane i przeniesione do Warszawy jako Inspektorat Marynarki Wojennej.



13 czerwca - Pamiętaj, abyś dzień święty święcił

"Najpierw Cię ignorują. Potem śmieją się z Ciebie. Później z Tobą walczą. Później wygrywasz"

Cracovia i Polonia - ślubowały sobie wierność do samego końca






Skocz do: